Konuklarım

10 Ocak 2013 Perşembe

Proje Ödevi 3 Boyutlu Şekillendirme

                           Proje Ödevi Zebra

          Merhaba bloğumun güzel takipçileri  ;

  Size bu kez şirin bir zebra ile geldim.  Birgün arkadaşım  bana uğradı. '' kızımın bir proje ödevi var. Ama nereden başlıyacağımı bilmiyorum. Bana yardım edermisin '' dedi.  Zebra maceramız böylece başladı :)
    Önce plastik zebranın kalıbını çıkardım.  Hamur 5 - 6 saat sonra kurudu. Kuruyan kalıp yardımı ile  zebranın sağ yan, sol yan ve bacaklar olmak üzere 6 parçadan oluşan  ana hatlarını birleştirdim.. Ayaklarını tel ile güçlendirdim. İçini peçete ile doldurdum. İyice kurumasını bekledikten sonra internetten gerçek zebra resimleri bulup ona göre akrelik boya ile boyayıp vernikledim.

  İlk resimde kalıptan çıkarıp birleştirdiğim zebranın yamalı halini görüyorsunuz.Biraz dikkat ederseniz ayaklarını telle bağladığımı görebilirsiniz. Kuruyunca onları çıkardım tabii :)

İkinci resimde ise zebram artık boyandı yola çıkmaya hazır.

 Ve son resimde ise benim hazırladığım ile plastik zebrayı yan yana görüyorsunuz.

Bitirdikten sonra büyük bir keyifle facebook sayfamda yayınladım. Birde başlık attım '' ZÜRAFA' mız gezintiye çıktı '' diye . Allahtan arkadaşım uyardı'' o zürafa' nın boynu niye kısa''  dedi.  Bozuntuya verirmiyim hiç.  ''Niye olacak yağmurda çok dolaşmış garibimin boynu kısalmış'' dedim.  Ama gece gece çok güldük . Bakalım Sizin yorumlarınız ne olacak  , beğenecekmisiniz ?
  
 Hepinize kocaman sevgilerimle.... 





Kalıptan çıkarıp yama yapılmış hali


Zebra artık yola çıkmaya hazır
kalıp çıkarmak için kullandığım plastik zebra ile birlikte...

12 yorum:

  1. Funda hanım hamur üzerine becerinizi yakından bilen biri olarak böyle bir objeyi yapmanız zaten kesindi. Ellerinize sağlık.
    Ben daha hiç fırsat bulup hamur çalışması yapamadım:)) Şuan Kartopu örgü yünlerinin '' fikir yumağı'' tasarım yarışmasına hazırlanıyorum. Detaylı bir yüncü dükkanı yapıyorum bu ay sonuna kadar tamamlayıp resimlerini göndermem lazım. Şu ana kadar 300 ü aşkın eser katıldı bakalım hepsi bayan olan bu yarışmacıların arasından çıkabilecekmiyim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizin gibi bir ustanın beğenmesi doğrusu pek hoşuma gitti. Birde yaptığım bu zebra yarışmada dereceye girerse minik Kübra adına çok sevineceğim.Okadar yogunsunuz ki hamur çalışmasına sıra gelmemiştir eminim. Bayanlar gözünüzü sakın korkutmasın. Sizin yaptığınız işler ortada. Birincilik garantimidir bilemem ama siz gönlümde şimdiden birincisiniz.Allah yolunuzu açık etsin. Yarışmayı sabırsızlıkla bekleyeceğim.

      Sil
  2. Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık,
    http://benlimoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık çok hoş görünüyor

    YanıtlaSil
  5. bu zebranın hamuru nasıl bir hamur kuzucum? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptığım bütün hamur objelerde çiçek tutkalı kullanıyorum.
      1 ölçü Polimar tutkal ,
      1,5 ölçü buğday nişastası
      not: kaleli marka polimar tutkalı çatlamıyor, buğday nişastasında da tercihim piyale , olmadı kenton :)
      Hamuru fazla kaçırırsan hava almayan bir poşetle b.dolabında uzun zaman saklayabilirsin.
      Umarım işine yarar Figen abla sevgilerimle
      .

      Sil
  6. elinize sağlık harika olmuş...

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten çok başarılı bir çalışma olmuş bizim dükkanımızda göztepede ve böyle işlerle uğraşan bir ustamız var kendisi Göztepe Çilingir ustasıdır. Böyle İşlere genelde çok eğilir o da kapılar üzerinde bu etkileşimi çok güzel gösteriyor bizde yaptıklarını resimliyoruz amaa sizinkiler gerçekten çok güzelmiş... Başarılarınızın devamını dilerim...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...